Ta det lugnt, livet är ingen tävling!

Jag läser ofta om oroliga förstagångsföräldrar som ställer liknande fråga som denna. "Är det något fel på mitt barn som inte lärt sig gå själv, hon är 1 år om två veckor". Luuugn! Barnet är inte ens 1 år!! Min äldsta dotter gick inte själv förrän hon var 17 månader!! BVC stöttade mig hela tiden och sa att det kommer. Vet ni vad? Det gjorde det! Men med alla dessa forum som finns så blir det nästan som en tävling. När föräldrar stolt lägger upp små videoklipp på sina barn som går när dom knappt är nio månader så kan jag tänka mig att vissa personer blir stressade.
 
Själv så bryr jag mig inte om att bli stressad. Alla barn är unika och det är därför dom börjar gå i olika åldrar. Jag trodde själv Lovisa skulle börja gå själv innan hennes 1-årsdag. Men den närmar sig och jag tvivlar allt mer på att det blir så. Men det gör ju absolut ingenting. Helt plötsligt kommer hon släppa taget om våra händer och bara börja gå. Det är lika fantastiskt varje gång man får se det!
 
Så ta det lugnt! Slappna av och njut istället! Helt plötsligt händer det!
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback